V Ostravě se bude natáčet dánský kriminální seriál DNA
Na několika místech v Ostravě se bude od pondělka do středy natáčet dánský kriminální seriál DNA.
Jde o jeden z projektů, které zprostředkovala krajská filmová kancelář Film Office, jež pomáhá filmařům hledat vhodné lokace a zajišťuje jim i další služby. Moravskoslezskému kraji už projekty přinesly zhruba 30 milionů korun, řekla mluvčí krajského úřadu Nikola Birklenová.
"Moravskoslezská filmová kancelář má být jakýmsi prostředníkem mezi filmaři a možnostmi našeho regionu, protože Moravskoslezský kraj nabízí spoustu zajímavých lokací, jsou tu kvalitní služby a talentovaní lidé. Kancelář má napomoci tomu, aby se tady ten filmařský byznys více rozjel," řekla Birklenová.
Do Ostravy nyní přijede 70 členů česko-dánského filmového štábu, točit budou převážně v exteriérech. "Kromě obhlídek a zajišťování lokací jsme například pomáhali zajistit běžeckého trenéra," řekla Birklenová.
Kancelář podle ní zprostředkovává veškeré místní záležitosti, které můžou být při natáčení potřeba.
"Produkci na místě pomáhá s orientací v regionu - s organizováním lokací, s veškerými kontakty či poptáváním místních služeb od security, přes ubytování, plošiny, dopravu. Dále Film Office informuje na úřadech, předává kontakty na úředníky, kteří vyřizují různá povolení, zábory a podobně," uvedla mluvčí.
Spolupráce s filmaři přináší kraji řadu výhod. Přímým ekonomickým efektem jsou peníze, které filmaři utrácejí za pronájmy lokací, zábory, ubytování, stravování nebo služby nejen při samotném natáčení, ale i při jeho přípravě a obhlídkách.
"Pokud poptávají i komparz, bývá to zajímavá zkušenost pro místní občany a také možnost k přivýdělku. Pak jsou tady sekundární efekty - zájem médií o region, kde se natáčí, a s tím spojené pozitivní PR, v případě vhodného projektu pak i možnost dalšího marketingového využití," uvedla Birklenová.
Kancelář se podle ní podílela minimálně na deseti projektech, které do regionu přinesly přibližně 30 milionů korun i publicitu.
Spolupracovala například na natáčení jihokorejského filmu Óda na mého otce, polského filmu Klér, české Cesty ven, reklamy na Budweiser nebo klipu Etostone. V současné době Film Office řeší jednu poptávku na celovečerní hraný film, dále na rodinný hraný film a reklamu.
"Moravskoslezský kraj má v plánu v letošním roce zřídit filmový fond, případně dotační program na podporu audiovizuální tvorby se zamýšlenou alokací kolem pěti milionů korun. Vše je zatím v jednání," uvedla Birklenová.