Nejnovější zprávy: Drama v ostravské škole. Muž vyhrožoval nožem, učitelku měl jako rukojmí Řidič přejel do protisměru a srazil se s kamionem, na místě zemřel

Společnost

Výročí: 30. prosince 1845 schválily úřady stavbu "cesty k banhofu" - Nádražní třídy

​Třicátého prosince 1845 byla nařízena krajským úřadem v Hranicích výstavba silnice spojující Moravskou Ostravu s železničním nádražím v Přívoze.

Nádražní třída na historické pohlednici vydané v roce 1914. Foto: Archiv města Ostravy

Její stavbu město s odvoláním na tíživou situaci městské pokladny neustále odkládalo.

Jen pár týdnů před zahájením provozu na železnici v dubnu 1847 uzavřelo město smlouvu se společností Severní dráhy, která se zavázala silnici vybudovat, pokud Moravská Ostrava zajistí potřebné pracovní síly.

Z původní nevalně udržované polní cesty se stala okresní Nádražní silnice.

Byla přesně vytyčena, zpevněna štěrkem a její trasa byla poněkud napřímena, takže zatímco předtím do císařské silnice (28. října) ústila zhruba v místě uprostřed dnešního bloku Ostravice-Textilie, nově se na ni napojovala takřka kolmo, jak je tomu stále i dnes.

Teprve v roce 1893 byla úředně pojmenována Nádražní třídou, předtím ji lidé nazývali „cestou k banhofu“.