Nejnovější zprávy: Drama v ostravské škole. Muž vyhrožoval nožem, učitelku měl jako rukojmí Řidič přejel do protisměru a srazil se s kamionem, na místě zemřel

Společnost

Výročí: 18. srpna 1894 vyjela parní tramvaj na trati Přívoz – Moravská Ostrava – Vítkovice

V sobotu 18. srpna 1894, v den narozenin císaře, vyjela poprvé normálně rozchodná parní tramvaj na trati Přívoz – Moravská Ostrava – Vítkovice.

Myšlenky vybudovat v Moravské Ostravě místní dráhu se ujal obchodník z Vídně Julius Modern, který také nechal vypracovat projekt.

Stavbu zahájila v r. 1894 vídeňská firma Leo Arnoldi, přičemž koncese na stavbu a provozování dráhy mezitím přešla na Společnost brněnské místní dráhy.

Provozní délka trati činila 7,9 km a zprvu na ní jezdily čtyři lokomotivy a osm osobních vozů. Cesta tramvají vyšla daleko laciněji než fiakrem nebo omnibusem.

Z tramvajového nádraží naproti dnešního hotelu Palace na nádraží v Přívoze se cestující v I. třídě svezl za 15 krejcarů, ve III. třídě zaplatil o polovinu méně. Jízda fiakrem stála po stejné trati 1 zlatý a drožkou 80 krejcarů.