Stavba obchvatu Frýdku-Místku pokračuje, už za rok uleví přetíženému městu
Na málokterou stavbu v regionu čeká tolik lidí, jako na obchvat Frýdku-Místku, který městu po desítkách let útrap s dopravou ulehčí.
Probíhající stavba obchvatu Frýdku-Místku po dálnici D48 je rozdělena na dvě základní etapy. Stavbyvedoucí odškrtávají jednotlivé položky harmonogramu prací a zároveň hlásí činnost na několika pracovištích současně.
I. etapa
"Počasí bylo velmi chladné a deštivé až do poloviny dubna, což ovlivnilo postup prací u mostních i silničních objektů, přesto stavba první etapy obchvatu Frýdku-Místku plynule pokračuje na klíčových místech," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Bez ohledu na okolní podmínky byly dodrženy technologické předpisy například u dálničního mostu přes ulici Příborskou, na okružní křižovatce u dálnice D56, postoupilo se i v ulici Čelakovského a u Hodoňovického náhonu.
Minimálně do poloviny letošního roku budou pokračovat práce na konstrukčních vrstvách hlavní trasy a začne pokládka cementobetonového krytu dálnice D48. Nezastaví se ani práce na četných mostech a protihlukových stěnách.
II. etapa
Nejpatrnější změnou na stavbě druhé etapy obchvatu Frýdku-Místku je zahájení montáže předem vyrobené a dovezené ocelové konstrukce mostu přes řeku Morávku.
Po letošní dlouhé zimě byly zahájeny i zemní práce na násypech hlavní trasy, vzhledem k objemu prací bude zemní činnost nadále pokračovat až do léta.
Výhled na období do prázdnin je jasný: pokračovat intenzivně dále se zemními pracemi a na výstavbě mostů i vodorovných nosných konstrukcí.
Dílčími úkoly se současně realizují inženýrské sítě jako například výstavba kanalizací.
Obě dokončené etapy dálnice D48 v roli obchvatu Frýdku-Místku budou uvedeny do provozu příští rok.
Včetně připojení k dálnici D56 z Ostravy stavba obchvatu vyjde na cca 4,1 miliardy korun bez DPH.