Ostravská Ekova Electric vyvinula nový trolejbus. Má baterie a dokáže jet i bez trolejí
Ostravská společnost Ekova Electric vyvinula nový dvanáctimetrový trolejbus Electron 12T.
Jde o parciální trolejbus, tedy trolejbus, který je doplněný o baterie, a může tak jezdit i mimo trakční vedení. Firma ho včera v Ostravě poprvé představila na veletrhu drážní techniky Czech Raildays.
Ekova Electric se zabývá modernizacemi tramvají nebo výrobou elektrobusů, které sama i vyvíjí.
Předseda představenstva Ekovy Tomáš Pittermann řekl, že společnost se s novým trolejbusem chce účastnit tendrů, které se připravují v Opavě i dalších městech.
Cestující by podle něj mohly trolejbusy Electron 12T vozit už příští rok. „Zájem registrujeme z více měst. Na základě toho zájmu jsme to v podstatě začali vyvíjet,“ uvedl Pittermann.
Trolejbus vychází z koncepce elektrických autobusů, které už Ekova dodala například do Švédska nebo Německa. Ve vozidle je 28 míst k sezení, 59 k stání a dvě místa pro invalidní vozík.
Bez trolejí, na baterie, může ujet 12 kilometrů. Jeho cena by měla být podobně jako u elektrobusů okolo 12 milionů korun.
Za největší výhodu považuje Pittermann to, že města, kde už nyní jezdí trolejbusy a chtějí rozšířit dopravní síť třeba do přilehlých satelitů či vesnic, nemusí investovat do budování infrastruktury či trakčního vedení.
Už letos budou moci nový trolejbus zřejmě vidět v ulicích lidé v Ostravě. „Tím, že jsme stoprocentní dcerou Dopravního podniku Ostrava, tak vlastně celá Ostrava nám slouží jako takový testovací okruh. Předpokládáme, že ještě letos bychom s tímto kusem začali jezdit v Ostravě v rámci testovacích jízd,“ dodal Pittermann.