Nejnovější zprávy: Muže v Beskydech pobodal sršeň, měl silnou alergickou reakci V Ostravě ráno havarovaly tramvaje, jeden muž utrpěl vážná zranění

Společnost

Kalamitní víkend! Ostravské komunikace mají na kontě rekordní počet výjezdů

Od pátečního odpoledne do pondělního rána mají Ostravské komunikace, které se starají o zimní údržbu silnic II. a III. tříd a předem určených místních komunikací s provozem MHD na území města Ostravy, na svém kontě zatím rekordní spotřebu posypové soli a solanky.

Foto: se souhlasem Ostravských komunikací

Na cesty silničáři rozvezli 840 tun soli a 180 tisíc litrů solanky. To je více než polovina zaznamenané spotřeby z celého loňského prosince, kdy bylo použito 1603 tun soli a bezmála 353 tisíce litrů solanky.

Vozidla zimní údržby ošetřila celkem 11,5 tisíce kilometrů komunikací. „Na svěřených silnicích jsme měli veškerou posypovou techniku od páteční půl čtvrté odpoledne. V terénu pak byla nepřetržitě - kromě bezpečnostní přestávky a doplňování vozidel posypovými materiály. Od sobotní půl šesté ráno bylo do terénu nasazeno postupně ještě 12 traktorů se zadní radlicí. Na pomoc jsme ze soboty na neděli povolali i tři posilová vozidla Hasičského záchranného sboru, která pracovala na vozovkách s více pruhy,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka s tím, že hasiči pomáhali ještě i během nedělního dne.

Během včerejšího odpoledne a noci na dnešek se situace v Ostravě uklidnila. „Směna na pondělí už nemusela využít hasičský sbor,“ doplnil výrobní náměstek Ostravských komunikací Petr Uhlíř.

Ostravské komunikace mají přesný předem daný plán a harmonogram, jak a kde musí zasahovat nejrychleji, které cesty ve městě jsou prioritou pro klíčové průjezdy IZS, pro zásobování a MHD. Silnice I. třídy a tranzitní části dálnice vedoucí přes Ostravu nejsou ve správě Ostravských komunikací. Menší či boční ulice ve městě si vesměs udržují přímo městské obvody, například v centru Ostravy.

Podobná situace, jako nastala tento víkend, se odehrávala loni v polovině prosince. Obdobně jako nyní Ostravské komunikace využívaly veškerou techniku a pracovaly podle předem daného plánu a priorit pro chod města.

Celkově v minulém zimním období Ostravské komunikace spotřebovaly přes 2 630 tun posypové soli. Poprvé musela loni vyjet flotila sypačů k ošetření vozovek 18. listopadu v odpoledních hodinách. Spotřeba soli v listopadu 2022 pak byla v součtu zhruba 56 tun. Letos vydal dispečink ostravských silničářů pokyn k prvnímu hromadnému výjezdu a plošnému ošetření silnic II. a III. tříd a daných místních komunikací na území města Ostravy 22. listopadu před třetí hodinou ráno.

V celé zimní sezoně 2022/23, která byla z pohledu silničářů průměrná, napadlo v Ostravě celkem 65 centimetrů sněhu. Vozy zimní údržby vyjížděly v minulé zimní sezoně na silnice během 43 dní a ošetřily bezmála 41 tisíc kilometrů komunikací.