Dopravní podnik buduje tým elitních řidičů, kteří zvládnou tramvaj, bus i trolejbus
Dopravní podnik Ostrava (DPO) chce vybudovat tým univerzálních řidičů, kteří by dokázali jezdit na všech trakcích, tedy s tramvajemi, autobusy i trolejbusy.
Tým by mohl mít 30 až 40 řidičů a fungovat by měl už koncem roku. Půjde o jedno z opatření, kterým chce dopravní podnik zmírnit problémy spojené s nedostatkem řidičů, řekl ředitel DPO Daniel Morys.
„Tito řidiči budou mít náročnější kvalifikaci a budou schopni jezdit složitější směny či trasy. Chceme si tyto řidiče hýčkat a chceme je lépe ohodnotit,“ uvedl Morys.
Řidiče by dopravní podnik využíval také při mimořádných situacích, například při výlukách, kalamitách a podobně.
Dopravní podnik se dlouhodobě potýká s nedostatkem řidičů. V současnosti má v takzvaném evidenčním stavu více než tisícovku řidičů, tento počet zahrnuje zaměstnance v trvalém pracovním poměru i brigádníky.
Právě kvůli nedostatku řidičů musel na jaře omezit i některé tramvajové spoje na linkách 6, 9 a 10, které v odpoledních hodinách doplňují páteřní linky.
Řidiče se do podniku snaží přilákat a nabízí jim například náborový příspěvek 15.000 korun. Podle Moryse DPO v současnosti eviduje asi 150 zájemců o pozici řidiče.
Řada uchazečů nezvládne například psychologické testy nebo další požadavky. Podle Moryse ale dopravní podnik nechce z jejich náročnosti slevovat, protože řidiči odpovídají za bezpečnost cestujících.
Řidičům i některým dalším zaměstnancům od května vzrostly i mzdy. Řidičům v průměru o 3000 korun v základu mzdy, což je zvýšení o 15 procent.
Průměrně se tak jejich hrubá mzda má pohybovat okolo 28.000 korun. Podle Moryse by univerzální řidiči mohli mít mzdu o 20 až 30 procent vyšší.
Univerzální řidiče chce dopravní podnik hledat ve vlastních řadách, podle Moryse už nyní někteří z nich mají oprávnění jezdit s dvěma různými dopravními prostředky. Řidiče, který by zvládl všechny tři trakce, zatím dopravní podnik nemá.