ČEZ spouští novou bezplatnou kontaktní linku 800 850 860
ČEZ Distribuce spouští pro všechny odběratele elektřiny na svém distribučním území novou bezplatnou kontaktní linku 800 850 860. Ta slouží k hlášení poruch i vyřízení všech distribučních požadavků, jako je například vyjádření ke stavbě, ořez stromoví v blízkosti vedení, žádost o přeložku či dotazy na odstávky.
„Na novou linku se všichni dovolají zcela zdarma nepřetržitě 7 dní v týdnu, 24 hodin denně,“ uvedl Vladislav Sobol, mluvčí Skupiny ČEZ.
„Je to jistě dobrá zpráva pro všechny volající. Uvědomujeme si, že v dnešní době se elektřina stala součástí našeho každodenního života a linka zdarma pro řešení distribuční problematiky je pro naše klienty novým a potřebným benefitem. Bezplatná linka je jen jeden z dalších kroků, kterými směřujeme ke kvalitnější obsluze. Spouštíme nový moderní systém přímé elektronické komunikace, budujeme vlastní call centrum i kontaktní místa. Chceme patřit k evropské špičce mezi distributory,“ vysvětluje Ivo Hlaváč, člen představenstva ČEZ a předseda dozorčí rady ČEZ Distribuce.
Rozdělením informačních systémů a přechodem k samostatné obsluze reaguje ČEZ v předstihu na evropský legislativní trend, směřující k úplnému oddělení distributorů a obchodníků.
ČEZ Distribuce nabídne kromě nové linky klientům, ale také obchodníkům s elektřinou moderní způsoby přímé elektronické komunikace přes webový distribuční portál, a dokonce i přímé propojení informačních systémů obchodníka a distributora, které se označuje ESB.
V listopadu spustí provoz nového call centra a postupně začíná tvořit síť vlastních technických konzultačních míst s proškolenými pracovníky, kde mohou klienti osobně řešit například připojování svých nových odběrných míst.
Na novou bezplatnou linku se všichni dovolají nepřetržitě. Hlásit zde mohou nejen poruchy, ale získají také informace o odstávkách elektřiny a řešit mohou veškerou distribuční problematiku, jako je vyjádření ke stavbě, územnímu plánu a projektové dokumentaci, zaizolování či odizolování vedení, ořezy stromoví v blízkosti vodičů, vytyčení kabelového vedení v terénu, požadavky na HDO, přeložky distribučního zařízení, smlouvy o distribuci elektřiny, požadavky na odplombování či zaplombování odběrného místa a další.
„Dosavadní poruchová linka 840 850 860 bude ještě nějaký čas fungovat, nicméně je třeba upozornit, že tato linka není bezplatná,“ dodal mluvčí Sobol.