Začíná oprava roku, z Rudné mizí důležitý most, tvoří se kolony
V Ostravě začala demolice mostu, který se klene nad Místeckou ulicí - přinese řadu měsíců dopravních omezení.

Autor: Foto: Petr Broulík
Dopravní značení omezují řetězy automobilů do jednoho pruhu jak pod betonovým mostem, tak na něm, bagry a nakladače sypou suť z demolovaného mostu na korby nákladních aut. A pomalu se šinoucí řidiči mohli třeba dnes před polednem na mostě pozorovat, jak pracovníci demoliční firmy tahají ke stroji obrovský kotouč pily na řezání betonu.
Ano, poblíž Hornbachu ve Vítkovicích začala oprava a demolice dalšího mostu na Rudné ulici, kde opravy mostů budou po celý rok i část toho dalšího hodně komplikovat řidičům obvyklou dopravu v Ostravě. Stavbaři budou konstrukci tohoto mostu postupně demolovat a vystaví místo něho nový, odolnější železobetonový most.
„Začali jsme dnes přípravné práce, což znamená, že odstraňujeme asfaltový povrch mostu, sundáváme zábradlí, potom rozřežeme konstrukci mostu a začneme s pomocí sbíjecích mechanizmů tuto konstrukci mostu odstraňovat,“ vysvětloval dnes médiím postup demoličních prací mostní technik ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Pavel Stanovský.
Nejdříve jedna strana mostu, pak druhá
Nový most, který stavbaři na místě starého vystaví, bude mít podle něj totožné parametry, jedinou změnou je, že bude mít ocelobetonovou konstrukci místo původní jen betonové.
„Během tohoto a příštího týdne bychom se měli dostat k samotné demolici. Bourá se polovina mostu ve směru z Havířova na Porubu. Pak se začnou budovat základy nového mostu, budou se vrtat piloty, a zhruba někdy v červnu nebo v červenci bychom mohli mít tuto první polovinu mostu hotovou. A potom začneme s druhou v opačném směru od Poruby,“ popisuje harmonogram prací na mostě u vítkovického Hornbachu Pavel Stanovský.
Rudná s mosty bude objízdnou trasou při stavbě Místecké
Budování druhé části mostu a stěžejních prací by mělo trvat do konce letošního roku. „A zjara by se měly nové mosty dodělat,“ řekl Pavel Stanovský.
Na otázku, proč se letos v Ostravě opravují čtyři mosty najednou, což znamená velké komplikace pro ostravské řidiče a nejrozsáhlejší výluky městské hromadné dopravy v historii, odpověděl: „Je k tomu více důvodů, tím nejstěžejnějším je, že o to žádala policie i krajský úřad. V roce 2027 se začne velká stavba v podobě třetí etapy Místecké a silnici I/11 budou řidiči využívat jako objízdnou trasu této stavby,“ řekl Pavel Stanovský.