Nejnovější zprávy: Muže na kolejišti ve Svinově srazil vlak, zraněný skončil ve vážném stavu Při nehodě na dálnici na Novojičínsku se zranilo pět osob, jednoho muže museli resuscitovat

Společnost

V Třinci otevřeli klíčový most, oprava stála téměř 50 milionů

Malý most, ale velké pouto. Důležitou spojnici mezi Třincem, třineckou hutí i místními částmi Kanada a Podlesí letos na 16 týdnů přerušila rekonstrukce mostu Závodní.

Foto: se souhlasem Třince

Více než 48milionová investice je hotova a motoristé i cyklisté se tak ve středu 31. července mohli na most opět vrátit. Autobusy podle platných jízdných řádů jezdí od 1. srpna.

Rekonstrukce mostu Závodní probíhala ve dvou fázích. V srpnu 2023 začala přeložkou sítí a výstavbou energolávky, letos v dubnu na tuto etapu navázala rekonstrukce mostu samotného. Ta zahrnovala demolici stávajícího mostu a výstavbu nové mostní konstrukce. Součástí rekonstrukce bylo také vytvoření nového levostranného pruhu pro cyklisty.

„Chtěla bych poděkovat zhotoviteli za dobře odvedenou práci bez prodlevy i technickému dozoru, který dohlížel na kvalitu práce. Velké díky patří také policistům a strážníkům, kteří po celou dobu rekonstrukce usměrňovali provoz a hlídali bezpečnost na objízdných trasách. A v neposlední řadě patří poděkování za spolupráci předsedům osadních výborů, za trpělivost pak všem řidičům, zaměstnancům hutě a občanům bydlícím okolo objízdných tras,“ poděkovala primátorka města Věra Palkovská.

Po stavební stránce běžel projekt podle harmonogramu a bez větších obtíží. Nejnáročnější bylo pro zhotovitele dodržet termín dokončení stavby, který byl s ohledem na důležitost této dopravní spojky opravdu šibeniční.

„Stavba pro nás byla komplikovaná především v loňské stavební sezoně, kdy jsme museli provést spoustu přeložek neznámých inženýrských sítí, s tím jsme se ještě nikdy nesetkali. Ale díky perfektní spolupráci všechno klaplo na jedničku. Chtěl bych poděkovat všem kolegům, kteří byli na stavbě opravdu od rána do večera, ale výsledek je takový, že tady stojíme na novém mostě a v termínu, který jsme slíbili,“ uvedl oblastní ředitel realizační firmy Swietelsky stavební David Kubíček.

Výstavba nového mostu na čas omezila dopravu v hutnickém městě a odtrhla místní části Kanada a Podlesí. Cyklistům a chodcům po dobu uzávěry sloužila provizorní lávka, automobilová a autobusová doprava však musela volit objízdné trasy. Uzavření mostu znamenalo také zásah do provozu Třineckých železáren, kdy musela huť vzniklé situaci přizpůsobit logistiku v areálu.

„Uvnitř naší společnosti to byl velký zátěžový moment. Hlavní brána spolu s Balinami jsou těmi nejfrekventovanějšími, znamenalo to například, že jsme museli v danou dobu omezovat převoz tekutého kovu z jedné strany na druhou, aby nedocházelo k fatálním zácpám,“ nastínil generální ředitel Třineckých železáren Roman Heide a své poděkování směřoval nejen realizační firmě za dodržení termínu, ale také policistům, kteří zaměstnancům hutě ve špičkách pomáhali s výjezdem z práce.

Tento 48milionový projekt je součástí zhruba 400milionového investičního balíku, který v posledních třech letech směřuje do dopravních staveb po celém městě. Rekonstrukce mostů, silnic, opravy i výstavby chodníků či parkovišť jsou vždy nejen předem plánovány a důkladně projekčně zpracovávány, součástí příprav jsou také koordinační schůzky proto, aby měly tyto stavby co nejmenší dopad na běžný provoz města, zdejších občanů, ale i na fungování firem.

Po znovuzprovoznění mostu Závodní tak na letošní dopravní investice navazuje oprava další významné komunikace z Nebor k „válcovně C“ třinecké hutě. Práce začnou na konci prázdnin a budou trvat 60 dní. V průběhu prací bude 2,6kilometrový rekonstruovaný úsek s omezením průjezdný, v jednotlivých fázích pak bude provoz řídit světlená signalizace.